Lees hier het laatste nieuws van Peter Geurds Assurantiën en kom meer  te weten over ontwikkelingen en veranderingen in de financiële wereld.

10 tips voor ondernemers over verzekeringen, hypotheken en financieringen 

Het is een hele rare tijd met alles wat er om ons heen gebeurt als gevolg van het Coronavirus. Veel ondernemers moeten verplicht dicht en bij anderen worden afspraken afgezegd en loopt de omzet terug. Andere ondernemers, denk aan de IT-sector, zien hun omzet juist toenemen. Ondernemers zijn van nature erg creatief en dat zien we in deze tijd ook terug. Dat hebben we nodig. We willen namelijk overleven. Al deze veranderingen kunnen gevolgen hebben waar je op dit moment zelf misschien nog niet aan hebt gedacht. 


Hierbij een aantal zaken om rekening mee te houden. En schroom niet om ons te bellen op 040 241 43 04 voor extra advies en tips:

1. Bekijk of je Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering (nog) voldoet 

Let op de hoedanigheid van je Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Doe je andere dingen dan dat er op de polis staan, dan kan het voorkomen dat de verzekeraar niet uitkeert. Een voorbeeld hiervan is een restaurant dat in deze tijd maaltijden gaat bezorgen of de mogelijkheid biedt voor het afhalen van eten.

2. Let op: je auto- of bestelautoverzekering is niet standaard verzekerd voor bezorging 

Ga je bezorgen? Dit is niet standaard verzekerd op de auto- of bestelautoverzekering.

3. Zorg voor de juiste werkgeversaansprakelijkheidsverzekering (WEGAS/WEGAM)

Gaat je personeel andere dingen doen? Zijn zij meer op de weg (bijvoorbeeld doordat ze gaan bezorgen) of helpen ze met klussen? Zorg dan dat je een werkgeversaansprakelijkheidsverzekering afsluit (WEGAS/WEGAM)

4. Controleer of je verzekering ook dekking biedt bij thuiswerken

Bij veel bedrijven werkt iedereen zo veel mogelijk vanuit thuis. De meeste inventarisverzekering bieden echter alleen dekking op het adres van de werkgever.

5. Let op de Cyberveiligheid met thuiswerken

Werkt iedereen beveiligd? Is er een cyberverzekering? Better safe than sorry.

6. Vraag je boekhouder naar de mogelijkheden rondom betalingsproblemen of geldnood

Kom je in betalingsproblemen of geldnood? Vraag bij de boekhouder na welke mogelijkheden je via de Overheid, UWV en de gemeente hebt. Denk aan:

  • Tegemoetkoming loonkosten
  • Extra ondersteuning zelfstandig ondernemers
  • Versoepeling uitstel van betaling belasting en verlaging boetes
  • Verruiming regeling garantie ondernemersfinanciering
  • Rentekorting kleine onderneming microkredieten

7. Misschien is een pauze inlassen op de betaling van je hypotheek op je eigen woning een optie? 

De meeste banken zijn bezig met een mogelijkheid om 3 maanden betaalstop te zetten op de hypotheek. Dit voor de ondernemers in de getroffen beroepen. Dit moet bij de meeste geldverstrekkers een jaar later zijn ingehaald. Heb je een hypotheek op een bedrijfspand? Ook dan is het advies om contact op te nemen wat de mogelijkheden zijn tot een betalingspauze.

8. Betaal je premie op tijd!

Zorg voor een tijdige betaling van de verzekeringspremie. Mocht je in de problemen komen, ga altijd in overleg met ons, de verzekeraar of bank. Als er geen premie is betaald, is er namelijk geen dekking.

9. Houd de mogelijkheden rondom de verzuimverzekering in de gaten

Op dit moment stoppen de verzekeraars met het afsluiten van de verzuimverzekering in verband met onzekerheden door het Coronavirus.

10. Een arbeidsongeschiktheidsverzekering afsluiten wordt lastiger

Het afsluiten van een arbeidsongeschiktheidsverzekering is moeilijker doordat er geen keuring kan plaatsvinden.

Wij snappen dat het Coronavirus voor veel onzekerheid kan zorgen en helpen je graag met eventuele vragen of bij onduidelijkheden. Je mag ons natuurlijk bellen of mailen voor advies en tips op het gebied van financieel advies, verzekeringen, hypotheken en financieringen. 

Wat onze klanten zeggen

Schadeafhandeling
8.4
"Claudia doet wat ze beloofd, dus alles netjes afgehandeld. Wij zijn blij met Claudia"
Dhr. Petersen
Afsluiten nieuwe verzekering
9.7
"Ik vind Claudia zeer bekwaam en vriendelijk, doet wat ze belooft. Kristel vind ik een beetje warrig/chaotisch maar wel heel vriendelijk"
Mevr. Van Heck
Afsluiten nieuwe verzekering
9.1
"Duidelijk in taal, attend in situatie, snelle actie, kijkt wat mogelijk is."
Anoniem
Schadeafhandeling
10.0
"Ik ben altyd goed te vreden over Geurts mijn hele famie is al jaaren verzekerd en heb al heel veel Kenissen gesteurd omdat ze de tyd nemen en hè het alemaal op een normale manier uit legen hoe het hoor ze zijn alemaal begrip vol en zeer vriendelijk"
Mevr. Meulendijks
Hoe kunnen wij jou helpen? Neem contact op